21/11/12

Experiències dels alumnes a Erasmushogeschool Brussel

  • Erasmushogeschool Brussel
(Comentaris de Mercedes 2012-13)

Hola a tots,

Soc una estudiant de la UIB que gaudeix d'una beca erasmus 2012-2013. Inicialment la meva beca era d'1 any, però la vaig reduir a 1 semestre. Al principi tot pareix molt complicat, pero amb l'ajuda de na Paula Aguiló i d'en Johan i Stefan Moens tot es fa molt més fàcil. Demanau tot el que volgueu, són molt aguts i contesten a tots tipus de dubtes.
Estic a la residencia "studenthome Erasmus" a Jette. La veritat és que pot ser això és el que menys m'ha agradat. Està enfora del centre, per tornar els vespres has d'agafar taxi, i la residencia en si és molt antiga, la cuina compartida hi ha dies q no saps si cuinar o millor fer-te una ensalada, i s'internet va per cable... quan funciona... i lo millor és que te fan pagar 5euros pel cable quan arribes... així q si pots dur-te'n un, millor. També et fan pagar 5euros per deixar-te uns llençols, manta i coixí. No hi ha absolutament res de sa cuina, t'ho has de comprar tu tot: olles, paelles, cueres... absolutament tot. Hi ha un IKEA i tots varem carregar allà.
S'Universitat està bastant bé, llevat que s'idioma és el Dutch, i tot està escrit en aquest idioma. És realment com els que venen a estudiar a la UIB per aprendre espanyol, i tots els d'alla xerren mallorquí, i tots els indicadors estan en català. Però bé, els professors tenen un nivell d'anglès que es pot entendre perfectament, al principi et perds un poc perque no estas acostumada a que et xerrin en anglès, però en 1 setmana o 2 ja comences a entendre tot. No és tan dificil com pot pareixer al principi. El que més m'ha impactat és que a la majoria d'assignatures no hi ha examen, sino que et fan fer treballs, presentacions, etc. Jo només tendré 2 examens, però encara no sé les dates...
Una altra cosa que em va impactar, és que l'horari de classes canvia, i has de mirar quin horari tendràs demà, i a quina classe hi has d'anar. Et donen una web i has de revisar-ho cada dia.
Referent al transport, si tens menys de 26 pots tenir transport anual per uns 200€, o si només has d'estar un parell de mesos, pots pagar la targeta de forma mensual i te surt per uns 40e aprox.
Tot aquí està bastant car, realment necessites uns 800e al mes, i això q jo personalment no és q gasti molt.
Per ara estic molt contenta, al principi costa un poc, però poc a poc t'adaptes.
No sé què més contar, si teniu dubtes us podeu posar en contacte amb jo: stronster@hotmail.com

Salut!!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada